De senaste veckorna

De senaste veckorna har jag varit på läkarbesök och tagit olika tester samt röntgat mig för att se vad som är fel med mina lungor/luftrör/andning. Alla test har visat att allt ser bra och normalt ut vilket jag inte förstår... Ett test visade att jag inte har astma. Vad är då fel?? Hur kan det visa så bra när jag har så jäkla svårt att andas vid ansträning speciellt. Jag får ju verkligen ta i för att bara andas, ibland även då jag inte har ansträngt mig alls. Jag blir frustrerad. Men läkaren som jag går till sa att han har skrivit ut en kortisoninhalator som jag ska ta 2 ggr/dag i en månad så får vi se om det gör någon skillnad. Vid akuta behov så kan jag även ta bricanyl, vilket ger effekt direkt (det gör inte kortisongrejen). Hoppas, hoppas.
 
Från det ena till det andra: Simon har tagit sig in på sin drömutbildning, nämligen brandman!! Så himla roligt att han kom in! Han har surrat om att bli brandman ända sedan jag lärde känna honom, som är ett tag sen, 2012. Och nu tog han steget och sökte och kom in. Grymt jobbat alltså. Så januari 2019 kan han titulera sig som brandman och jag som förskollärare (förhoppningsvis!!!). WIIII. Äntligen går något åt rätt håll.