Dagens tanke

Idag har jag gjort bort min första dag av praktien. Jag är på en småbarnsavdelning i djupviken denna gång. Inte ens i närheten av vad jag önskat och detta är min tredje praktik.. Lika bra att inte önska nästa gång vi har vfu, vilket är till våren. Det är även sista praktiken och herre min gud så skönt det ska bli. Ogillar väldigt mycket att ha praktik just för att jag upplever det ofta så att vi får förhålla oss till ganska mycket utan att få en chans att tycka och säga hur man själv vill ha det. Jag har alltid tyckt det varit jobbigt med praktik, även då jag gick barn och fritidsprogrammet på strömbacka. Det var ju inte förrän då jag började jobba och verkligen fick känna på att vara en i gänget som jag började att älska detta yrke. Det är verkligen något speciellt att vara praktikant och jag trivs inte alls i den rollen om jag ska vara helt ärlig, men det är bara att bita i det sura äpplet för jag vill inget hellre än att vara klar med utbildningen. Men som tur är känns det som ett bra ställe detta. Det var min första känsla och den brukar faktiskt stämma, inte alltid men oftast. Sen så är ju Sofia inte så långt bort, hon fick nämligen plats på samma förskola bara en annan avdelning vilket känns jättebra! 
 
 
Idag for även denna kille till Sandö.. Igen. Dock så kommer han hem under helgen den här gången så han är inte borta två veckor i sträck! Gissa vem som sken upp som en sol när hon fick veta det?