Date night

 
I lördags, innan jag for vidare på fest och Simon till brandstation, gjorde vi en SUPERGOD laxsoppa. Vi hade fått tips av Jessica att göra den och saaaaate vad god.... Kan varmt rekommendera denna. Jag vet inte om vi gjorde exakt som Jessica men här kommer ett flummigt recept på vår laxsoppa:
 
Ingredisenser: 
Potatis
Morötter
Lax
Keldas tomatsoppa
Matlagningsgrädde
Fiskbuljong (vi hade i 1,5) 
Dill
Vitlök
Salt 
Peppar
 
Vi gjorde så att vi skar några potatis, några morötter och 4 laxfiléer i så stora bitar vi kände för. Lagomt stora bitar skulle jag rekommendera. Vi hettade upp en kastrull med lite vatten och buljong. Sedan hällde vi i Keldas tomatsoppa och så körde vi i lite matlagningsgrädde. Tyvärr har vi inga mått då vi gick på känsla. Sen la vi ner potatis och morötter och det fick koka i ungefär 15-20 min. Medan det kokade blandade vi i kryddorna och vitlöken, tills vi blev nöjda med smaken. När det var 15 min kvar la vi ner laxen också, vi körde även ner lite mer grädde då det var alldeles för lite "soppa" av det hela. Klaaart!
Vi hade även vitlöksbröd till, vilket var sååå gott.
 
Alltså en riktig 10 poängare!! Hett tips.