Mer second hand till folket

Heeeej bloggis. Både igår och idag stod det "egen läsning" på schemat, vilket betyder många timmar hemma i kära lägenheten. Jag pluggar allt mest men tar nödvändiga pauser som att städa undan, göra mat och kolla nått youtubeklipp.
 
Idag har jag även hunnit vara förbi Mio en sväng då de har 20% på sängkläder. Jag måste verkligen ta tag i att sortera ut sängkläder som vi inte använder.... De är alldeles för många. Jag visade Maja igår alla fula sängkläder som bara tar upp en massa plats. Och såklart ska jag inte slänga de, utan ge till någon kläd- och textilinsamling. Det är faktiskt något som både jag och Simon är duktiga på. Att ge bort gamla men användbara saker till röda korset eller liknande. Vi brukar samla på oss en del grejer och när vi har tillräckligt mycket passar vi på att svänga förbi röda korset när vi lika så ska till hortlax elr nå. Det känns bättre i hjärtat.