Ekotipset

Hurrni, i söndags fastnade jag på ett Instagramkonto vid namn ekotipset. Där tipsar hon om mer hållbara, ekologiska och billigare alternativ till t.ex. städspray som annars innehåller en massa kemikalier. Hon tipsar också om bra städtips som är värda att veta! När jag hade varit inne på hennes sida ett tag blev jag inspirerad och 30 minuter senare hade jag gjort rent vattenkokaren, diskhon och ungen. Jag blandade även ihop två städspray, det ena gjort av såpa och vatten, det andra av ättika och vatten. Klockrent. Så med det sagt tycker jag ni ska gå in på hennes Instagram och kolla in lite städtips 😊 
 
 
Vera

Här hemma har vi i flera års tid haft en sprayflaska i köket med såpa/vatten- blandning. Luktar gott, är miljövänligt och enkelt att hugga tag i flaskan vid städbehov 😀 Ska kika på kontot, alltid bra med tips! Kram ❤️

Svar: Jahaa men sedär! Ja men precis, riktigt bra och enkelt faktiskt! 😀 Jo, ta en kik, det skadar aldrig med lite smarta städtips 😉 Kramis ❤️❤️
Moa Edin