Magsjuka

 
-En bild från jobbet. Jag stängde och var ute med de sista barnen-
 
Förra fredagen blev jag förkyld men krigade ändå på på jobbet. I torsdags kom magsjukan till oss i blåsmark. Och jag trillade dit igår. Det började i torsdagskväll när jag fick ont i magen samtidigt som jag mådde lite illa. Jag gick och la mig och tänkte att det skulle gå över om jag sov. Nejdå, när jag vaknade igår så var samma känsla där. Jag gick upp och gjorde mig i ordning för jobb och på vägen dit tänkte jag vända flera gånger för att jag hade så ont, men då smärtan kom periodsvis så tänkte jag att jag står ut en dag. Och magsjuka hade jag räknat bort då känslan hade hållt i sig över 12 timmar. Trodde detta var någon biverkning av alla järntabletter jag äter. På jobbet så kändes det periodvis bättre. Det kom stunder då magen drog ihop sig och det gjorde jätteont, ett tag senare kände jag nästan ingenting alls. Ungefär en timme innan jag slutade började jag känna en stark känsla av illamående efter varje gång det gjorde ont. Jag for hem och hann vara hemma i 15 min innan första spyan kom. Jag har aldrig varit med om en sån långdragen magsjuka!!! Det tog alltså hela 20 timmar från första känning till det att jag kräktes. Så sjukt.. 
På jobbet gick jag och spekulerade med både mig själv och kollegor varför jag hade så ont?? Det enda vi kunde tänka på var järntabletterna! Men då vet jag det, det kan ta låååång tid innan allt sätter igång. Hade jag vetat detta hade jag såklart aldrig farit på jobbet... :( 
 
Aja, nu känner jag mig helt återställd efter många timmars sömn. Trevlig helg!