Our beautiful winter wonderland

 
Jaa, ni. Nu är det dött här på bloggis känns det som. Jag vet verkligen inte vad jag ska skriva. Jag gör samma sak om och om igen varje dag. Idag har jag varit på skolan och gjort bort en redovisning, check! Sen har jag varit och jobbat ett kvällspass, check! Nu är jag hemma och tänker ta mig ett kvällsmål och mysa ner mig i soffan framför youtube eller farmen. Ser jag farmen kommer Simon bli besviken på mig för att jag såg det själv (han är och tränar) så skippar nog det.
 
Nu den senaste veckan har jag fått ganska mycket jobb på nattis som jag mer än gärna tackar ja till. Men utöver det så vill jag faktiskt inte jobba. Jag har ju tidigare varit vikarie och farit runt till förskolor omkring piteå kommun. Jag har aldrig trivts med det men det har varit kul med lite extra pengar! Nu när det "bara" är ett år kvar av min och Simons utbildning så känner vi båda att vi vill vara "lediga" så mycket vi bara kan. Vi kommer förmodligen aldrig mer ha såhär slappt liv igen så varför inte ta vara på det istället? Och varför ska man jobba då man verkligen mår dåligt av det? Nä, då är det tusen gånger bättre att faktiskt ta vara på tiden vi har tillsammans känner vi. Även fast vi inte får några extra pengar så är det värt det. Jobba ska vi ändå göra i så många år framöver (förhoppningsvis).